Dag 3 : Mina föräldrar

Idag har jag inte gjort så mkt.. Varit hos läkaren och tagit blodprov och sånt, har värsta blåmärket efter det på armen, kärringen var ju inte precis försiktig, gjorde pissont!

Iaf, så har jag pluggat och lite sånt. Idag är det dag tre och jag ska berätta om mina föräldrar.
Jag börjar med mor min :P

Min mamma heter Elisabeth Green. Hon växte upp här i Ronneby, Hon bodde på gamla Hulta med min mormor och morfar och sina 6 bröder. Hon är yngst av alla sina syskon och ända tjejen. När hon var 17 år blev hon gravid med min syster ( Emma) med nån dansk snubbe som enligt henne är helt dum i huvudet ( vilket jag litar på ;P).

Mamma som person, nu ska vi se.. Hon är inte rädd för att säga vad hon tänker på, vilket hela tiden inte är lyckat. Hon är glad och "skojjfrisk" och om man lär känna henne så har hon en rätt härlig personlighet, men speciell är hon så antingen hatar man henne elr så älskar man henne, men det är typiskt "Greenar" (släkten menar jag dp, alla är precis lika danna, hahah)
 
När min syster var 4 år träffade Mamma min pappa, som var i skilsmässa när dom träffades och hade en dotter från det äktenskapet min syster ( Jenny ). Efter ett år fick dom Rasmus när han var ett halvår gifte dom sig då väntade dom mig. 5 dagar efter att min bror fyllde 1 år kom Lilla jag till världen ;) . Sen 4 år senare kom Djävulens avkomma vid namn viktoria :S hahha!


Pappa heter Jimmy Green innan han träffade mamma hette han Jimmy Skoog( vi hade dubbel efternamn i början kan ni tänka er Skoog Green, inte kul blää!)  .Pappa växte upp i skåne i fosterfamilj ( dock ser jag henne som min farmor <333) med 4 elr 5 syskon, har inte riktigt koll på den sidan av släkten. han arbetade på olika bondgårdar under sin uppväxt för att tjäna pengar, han vatt tvungen att gå 1-2 mil till skolan varje dag. när han var typ 20 flyttade han till Ronneby. Han gifte sig med sin första fru dom fick en dotter Jenny. sen träffade han mamma och så kom jag ( och vickan och rasse ) till.

Han är väl snäll, speciell men snäll. Han blir sur lätt ( tkr jag) men sen så vet jag inte vad jag ska skriva mer om honom.  om man ringer han en kväll och det är mörkt och man vill att han ska hämta en så blir det alltid så här,

JAg frågar om han kan hämta mig, blir det alltid "Nej, du får skylla dig själv att du inte gick hem innan det mörknade" då säger jag nått i still med " tänk om det kommer nån och våldtar och dödar mig?!!" " då kmr du allt att ångra dig" och så säger han " nu överdriver du , nej sa jag och så gnäller han lite)  Så lägger jag på medans han gnäller så ringer mamma upp och säger "Du får gå ut om 5 minuter så kommer han. och så hör man han i bakgrunden gnälla) JAg vinner alltid ;) . ALLTID :D!

Då har jag inget mer om dom just nu! nu måste jag sova. Ska upp halv 5 </3

XoXo//Linnea





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0